top of page
  • Foto van schrijverJessica

Brein booster: Eenvoudige en krachtige oefeningen op basis van positieve psychologie

๐——๐—ผ๐—ฒ ๐—ท๐—ถ๐—ท ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—บ๐—ถ๐—ท ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ? ๐—Ÿ๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐—ผ๐—ป๐˜‡๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ด ๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ณ๐—ถ๐—ท๐—ป๐—ฒ ๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป๐˜ƒ๐—ผ๐˜‚๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ฒ ๐—ฏ๐—ฟ๐—ฒ๐—ถ๐—ป ๐—ฏ๐—ผ๐—ผ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฐ๐—ต๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป๐—ด๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ ๐—ฏ๐—ฎ๐˜€๐—ถ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฝ๐—ผ๐˜€๐—ถ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ ๐—ฝ๐˜€๐˜†๐—ฐ๐—ต๐—ผ๐—น๐—ผ๐—ด๐—ถ๐—ฒ. ๐Ÿง 



Positieve psychologie heeft ontzettend veel positieve bewezen wetenschappelijk onderbouwde effecten op het welzijn van de mens. Daarom deel ik vandaag een aantal eenvoudige, maar effectieve & krachtige oefeningen op basis van de positieve psychologie. De oefeningen bestaan uit kleine ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ง & ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต๐˜ด- oefeningen.


Misschien vind je het leuk om de challenge samen met een vriendin, moeder of zus uit te voeren. Vergeet dan niet om dit bericht te delen, op te slaan of je brein booster buddie te taggen. โ™ก


Pak voor nu een schriftje of My Journal & maak even lekker een momentje vrij voor deze schrijf oefeningen. Dit hoeft niet lang te duren, maar wellicht met een heerlijk bakje thee erbij?


In My Journal vind je veel van deze schrijf oefeningen terug in een vorm van een dagelijks mini dagboekje die is gebaseerd op positieve psychologie. Meer info kun je vinden via de link in mijn bio.



๐—ฆ๐—ฐ๐—ต๐—ฟ๐—ถ๐—ท๐—ณ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ:

โ™ก Wat zou jouw dag mooi maken vandaag? Zet je intentie voor vandaag uit.

โ™ก Hoe draag jij bij aan een mooiere wereld? Schrijf 3 dingen op. Maak het niet te groot, denk klein.

โ™ก Waar ben jij dankbaar voor? Schrijf 3 dingen op.

โ™ก Schrijf een positieve affirmatie op. Formuleer je affirmatie in de tegenwoordige tijd.

โ™ก Wat heb je vandaag (al) gedaan wat goed voor je is? Schrijf drie dingen op. Dit is vaak meer dan je denkt en mag heel klein zijn.


๐—˜๐—ป ๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฎ๐—ฎ๐—ด ๐—ผ๐—ฝ:

โ™ก Geef iemand een compliment vandaag.

โ™ก Doe vandaag 3 aardige dingen voor een ander. Het kleinste gebaar is veel waard.

โ™ก Neem een mini-vakantie. Bv door ergens te gaan wandelen, een bakje thee, een ontspannend bad te nemen, een boek te lezen, etc.


Ik ben ontzettend benieuwd naar je ervaring aan het einde van deze dag. Wat heeft het jou gebracht? & Hoe voel je je er bij? Stuur mij gerust een berichtje of deel je ervaring in a comment hieronder. โค๏ธ


Liefs, Jes. X

8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page